A cég a 70-es években vett hihetetlen lendületet, hogy az ESPRIT márkanév alatt egyesüljön. Ekkor készülnek az első, sportos ESPRIT holmik, már Düsseldorfban, majd a Távol-Keleten. JOHN CASADO arculattervező 1979-ben, San Franciscoban készíti el az ESPRIT emblémát, a különleges E-vel és S-sel, táncoló betűkkel meg vigyázzba állókkal, színesben, fekete-fehérben. A logó, az óvatos ellenzők dacára, nagy siker lesz az egész Európában, valamint Ázsiában is meg- és felismerik.
Az ESPRIT nem csupán divatárut, imázst is árul, valódi emberekkel kínálja valóságos embereknek holmijait, olyannyira, hogy a nyolcvanas évekre a lányok jogging-ban féle katalógusaik, amelyekhez saját dolgozóik álltak modellt, a közönség számára vonzó életérzést fejeznek ki.
A kilencvenes évekre az ESPRIT felvállalja az AIDS ellenes kampányt, a környezetvédelem, a szociális kérdések megoldásának ügyét, amely nagy vitát vált ki, de olyan művészeket nyer meg, mint Gwyneth Paltrow.
1990 drámai év az ESPRIT tulajdonosainak életében, Susie és Dough útjai elválnak a magán- és üzleti életben is. Részvényeiket később eladják, de a sikersztorit már nem lehet megállítani.
1994 - debütál az ESPRIT ÓRAKOLLEKCIÓ, hogy negyven országban sztár legyen ez a vonal.
1996 - az ESPRIT ÉKSZERKOLLEKCIÓ bemutatkozása a cégalapítás 30. Évfordulójára.
AZ ESPRIT JÖVŐ - itt van a jelenben. A 2000. Évben vezeti be a Coty az USA-ban az illatszer-vonalat. A cég Európában is továbblép, Lengyelország, Spanyolország, Portugália, Görögország útjának állomásai.