Kosár

 x 

A kosár üres

Hírlevél

Kérem iratkozzon fel hírlevelünkre.
Nem lehet igazán tudni, mi történik, ha a San Franciscoból származó 21 éves Susie Russel nem próbálkozik autóstoppal 1964-ben a kaliforniai Tahoe tónál.
És nem éppen a vele egykorú Doug Tompkins, olimpikon síelő veszi fel a lányt. Talán mással házasodnak össze hat hónappal később. És nem születik meg egy azóta már divatfogalommá lett márkanév, az ESPRIT.
Igen, a franciásan hangzó ESPRIT - a t ráadásul nem ejtendő a végén - igazi amerikai márka. Igazi amerikai álomtörténet az is, ahogy Susie és Doug beindítja, mindössze 15 ezer dollárból a Plain Jane Dress Companyt. A kezdetekkor még tehervagonból árulják a ruhákat azoknak, akik velük azonos ízlésűek.

A cég a 70-es években vett hihetetlen lendületet, hogy az ESPRIT márkanév alatt egyesüljön. Ekkor készülnek az első, sportos ESPRIT holmik, már Düsseldorfban, majd a Távol-Keleten. JOHN CASADO arculattervező 1979-ben, San Franciscoban készíti el az ESPRIT emblémát, a különleges E-vel és S-sel, táncoló betűkkel meg vigyázzba állókkal, színesben, fekete-fehérben. A logó, az óvatos ellenzők dacára, nagy siker lesz az egész Európában, valamint Ázsiában is meg- és felismerik.

Az ESPRIT nem csupán divatárut, imázst is árul, valódi emberekkel kínálja valóságos embereknek holmijait, olyannyira, hogy a nyolcvanas évekre a lányok jogging-ban féle katalógusaik, amelyekhez saját dolgozóik álltak modellt, a közönség számára vonzó életérzést fejeznek ki.

A kilencvenes évekre az ESPRIT felvállalja az AIDS ellenes kampányt, a környezetvédelem, a szociális kérdések megoldásának ügyét, amely nagy vitát vált ki, de olyan művészeket nyer meg, mint Gwyneth Paltrow.

1990 drámai év az ESPRIT tulajdonosainak életében, Susie és Dough útjai elválnak a magán- és üzleti életben is. Részvényeiket később eladják, de a sikersztorit már nem lehet megállítani.
1994 - debütál az ESPRIT ÓRAKOLLEKCIÓ, hogy negyven országban sztár legyen ez a vonal.
1996 - az ESPRIT ÉKSZERKOLLEKCIÓ bemutatkozása a cégalapítás 30. Évfordulójára.
AZ ESPRIT JÖVŐ - itt van a jelenben. A 2000. Évben vezeti be a Coty az USA-ban az illatszer-vonalat. A cég Európában is továbblép, Lengyelország, Spanyolország, Portugália, Görögország útjának állomásai.