Tulajdonos:                    Böröczky Jenő E.V      
Székhely:                        8500, Pápa, Szent László u. 13-15. 1.em.10.
Üzlet:                              8500, Pápa, Kossuth Lajos u. 34. fsz. 2. 
Térkép
Bankszámlaszám:       73900425-10010945 /  B3 Takarékszövetkezet
Adószám:                       53808101-2-39
Telefon:                           89/324 209
Vállalkozói ig szám:        ES- 436747
Nyilvántartásba vételi szám:  1568/2018/B
Vállalkozói nyilvántartási szám: 4508139
Kiállító hatóság:           Pápa, Önkormányzat Okmányiroda (8500, Pápa, Fő utca 5-7.)
Email:                             Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Jelen Üzletszabályzat tartalmazza azokat a feltételeket, melyeket figyelembe kell venni a weboldal/webáruház használata során. A termék/termékek megrendelésével a Vevő szerződést köt az Eladóval, ezáltal kinyilvánítja, hogy jelen Üzletszabályzatot elfogadja. A megrendeléssel és visszaigazolással létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt az orauzlet.hu nem iktatja és a későbbiekben nem lesz hozzáférhető.
A szerződés megkötésének valamint a szerződés nyelve: magyar

A regisztráció
Felhívjuk figyelmét, hogy az interneten keresztül történő vásárlással Ön érvényes szerződést köt az adott termékre. A szolgáltatásunk elérhető mindazok számára, akik az érvényben lévő, idevonatozó jogszabályok értelmében teljes cselekvőképességük birtokában vannak, regisztrálták magukat és ezzel az itt ismertetett Üzletszabályzatot elfogadják.
A regisztráció ingyenes, csak a rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat kell megadnia:
Vezetéknév:
Utónév:
Utca/hsz:
Város:
Írányítószám:
Ország:
Telefon:
Email:
A regisztrációban rögzített adatokért a Vevő felelősséggel tartozik.  A jelszóval és a megadott azonosítóval Ön már be tud lépni a rendszerbe. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a regisztráció kezdeményezését indoklás nélkül visszautasítsa, illetve az Üzletszabályzat megsértése esetén bármikor visszavonja. Felhasználó a regisztrációkor megadott adatait belépés után megváltoztathatja.


Vevőszolgálat nyitvatartási ideje:

Rendszerünk a rendeléseket rögzíti nyitvatartási időn kívül is, de telefonon csak ebben az időben vagyunk elérhetőek.

Nyitvatartás napja

Nyitvatartás ideje

Hétfő

8-17

Kedd

8-17

Szerda

8-17

Csütörtök

8-17

Péntek

8-17

Szombat

8-12

Vasárnap

-

Rendelés leadása:
A regisztrációs adatok megadása után a Megrendelő az általa kiválasztott, kosárba helyezett termékeket a webáruházon keresztül rendelheti meg. A rendelés a visszaigazoló email a Megrendelő postafiókjában történő megérkezésével jön létre.


Árak:
Webáruházunkban található árak bruttó fogyasztói árak, azaz tartalmazzák az Áfát.  Az árak Forintban értendőek. Az árváltoztatás jogát fenntartjuk! Az oldalon lévő esetleges hibákért felelősséget nem vállalunk. Eltérés esetén a gyártó által megadott paraméterek érvényesek!


Megrendelt áru átvételének módjai:
Az áru kétféle módon kerülhet a megrendelőhöz. Az egyik a személyes átvétel Vevőszolgálatunkon, melynek lehetséges időpontjáról tájékoztatjuk Önt telefonon, vagy emailben. A másik a postán keresztül történő kézbesítés. A termékeket csak Magyarországon belül áll módunkban kiszállíttatni.
A megrendelt terméket a MPL munkatársai munkanapokon  előzetes telefonos egyeztetés nélkül szállítják ki (ezért lehetőleg a munkahelyére kérje a szállítást). Ennek díja utánvét esetén 1.750 Ft, átutalás esetén pedig 1100 Ft 10.000 Ft alatti vásárlások esetén. A postaköltség 10.000 Ft feletti vásárlás esetén ingyenes.
Lehetőség van esti órákban  (17 és 20 óra között) kérni a kiszállítást, ebben az esetben a szállítási költség 1990 Ft.  

 

Fizetési feltételek:

  • A fizetés történhet készpénzben üzletünkben az áru átvételekor.
  • Előre átutalással ( A megrendelt termék árát és a kedvezményes postaköltséget emailen keresztül visszaigazoljuk Önnek. Ezt az összeget kérjük a megadott bankszámlaszámra utalni. A közlemény rovatban minden esetben kérjük feltüntetni a megrendelés sorszámát. A megrendelt terméket és az eredeti számlát, a pénz bankszámlánkra történő beérkezése után küldjük.)
  • Házhozszállítás esetén, utánvétes fizetéssel a postai alkalmazottnak.

Szállítási határidő:
A szállítási határidő általában 3-5 nap. Amennyiben a várható szállítási időpont meghaladja a 5 napot, az óra megrendelésének beérkezése után telefonon vagy e-mailben tájékoztatjuk Önt. Ha a későbbi szállítási határidő nem felel meg Önnek, a megrendelését módosíthatjuk.
Házhozszállítási díj:

Rendelés értéke

Kiszállítás bruttó díja

1-10.000 Ft-ig utánvéttel

1-10.000 Ft-ig utalással

Esti órákban:

1750,-Ft 

1100,- Ft

1990,- Ft

10.000,-Ft felett

ingyenes



Garancia:
Garanciát adunk minden termékre . A garancia óramárkánként változik.
  •  A számla mellé jótállási jegyet állítunk ki.
    A fogyasztó (vásárló) jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti, ezért kérjük, hogy azt őrizze meg. Elveszett jótállási jegyet nem tudunk pótolni. A jótállási igény  érvényes és pontosan kitöltött jótállási jegy bemutatásával , vagy a számla/blokk, vagy annak másolatának bemutatásával érvényesíthető.  Szavatossági igény esetén elegendőnek kell tekinteni, ha a fogyasztó egy olyan dokumentumot tud bemutatni, amellyel a vásárlás tényét kétségkívül igazolni tudja. Kérjük, ellenőrizze jótállási jegyét, ha pontatlan adatot talál, azt haladéktalanul jelezze felénk, hogy a javítását el tudjuk végezni. A jótállási jegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a jótállás megszűnésével jár.
  • Nem érvényes a jótállás, ha a kereskedő neve, címe, az óra típusa vagy az eladás dátuma nem szerepel a jótállási jegyen.
    Ha jogosulatlan szervizbe viszi óráját javításra vagy elemcserére az a jótállás megszűnését vonja maga után.
  • A fogyasztó a kijavítási igényét a forgalmazónál, illetve a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A vásárló a hibát észlelve haladéktalanul köteles azt a szervizzel közölni, mert a közlés késedelméből eredő kárért felelős. Meghosszabbodik a jótállási idő a kijavítási időnek azon részével, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudta rendeltetésszerűen használni.
  • A szervizbe való továbbítás költségei a forgalmazót terhelik. A postai úton továbbított óra esetében a javítási idő a továbbítás idejével meghosszabbítódik.
  • A vásárló által szervizelés céljából feladott termék után a postai költség a forgalmazót terheli, a megjavított termék visszaszállításáról pedig a forgalmazó vagy a szerviz köteles gondoskodni.
  • A jótállás nem érvényesíthető, ha a hiba nem rendeltetésszerű használat (szakszerűtlen tárolás, durva vagy gondatlan kezelésből adódó külső sérülések - karcok,kopás, elszíneződés-, átalakítás, elemi kár, nem vízálló óráknál vizesedés) következménye, ha a hibát nem a garanciajegyen feltüntetett forgalmazó illetve szakszervíz által végzett nem rendeltetésszerű javítás vagy beállítás okozta.
  • Hibás termék esetén a vásárlót a 151/2003.(IX.22.) Kormányrendeletben, valamint a 49/2003 (VII.30) GKM rendeletben, valamint a Ptk 1959. évi IV. törvény 306-310§, illetve a Ptk 248§ szerinti jogok illetik meg.
    - A forgalmazónak törekednie kell, hogy a javítást vagy kicserélést a hiba bejelentésétől számított 15 napon belül a vásárló érdeksérelme nélkül elvégezze úgy, hogy a javítás folytán a termék értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt, hibátlan termékhez képest nem csökken;
    - A jótállásra kötelezett a vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a vásárlónak köteles átadni. Ha a kötelezett a vásárló igényének teljesíthetőségéről a bejelentés időpontjában nem tud nyilatkozni, akkor álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a vásárlót.
    - ha a termék a vásárlástól számított 3 munkanapon belül (az elem hibáját kivéve) meghibásodott, a vásárló kívánságára azt a kereskedőnek azonos típusú új termékre kell kicserélnie, ha erre nincs lehetőség, a vásárló választása szerint a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételárat vissza kell fizetni, vagy értékegyeztetéssel más típusú termékre kell kicserélni.
    A jótállásra kötelezett csak akkor mentesül felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék átadása után keletkezett pl: rendeltetésellenes használat, erőszakos külső behatás, átalakítás, elemi kár, stb. következtében. Ha a hiba jellege, vagy annak javítása tekintetében vita merül fel, a vásárló szakvéleményt kérhet az erre feljogosított minőségvizsgáló szervtől.


    A továbbiakban az idevonatkozó 49/2003-as GKM rendelet szerint fogjuk a reklamációt intézni, melyet az alábbiakban teljes terjedelmében közlünk is:

    49/2003-as (VII.30) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről:
    A Polgári Törvénykönyv módosításáról és egységes szövegéről szóló 1977. évi IV. törvény hatálybalépéséről és végrehajtásáról szóló 1978. évi 2. törvényerejű rendelet 22. §-ában foglalt felhatalmazás alapján - az igazságügy-miniszterrel egyetértésben - a következőképpen rendelkezik:
    1. § A fogyasztói szerződés [a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, a továbbiakban: Ptk. 685. §-ának e) pontja] hibás teljesítése miatt, vagy jogszabályon alapuló jótállás keretében érvényesített kifogás intézése során e rendelet szabályai szerint kell eljárni, azoktól a fogyasztó hátrányára eltérni nem lehet.
    2. § Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.
    3. § (1) A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
    a) a fogyasztó nevét, címét,
    b) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
    c) a vásárlás időpontját,
    d) a hiba bejelentésének időpontját,
    e) a hiba leírását,
    f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
    g) a kifogás rendezésének módját.
    (2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
    (3) A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni.
    (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
    4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
    (2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
    5. § Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.
    6. § 1
    7. § (1) Ez a rendelet 2003. szeptember 1-jén lép hatályba.
    (2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a vásárlók minőségi kifogásainak intézéséről szóló 4/1978. (III. 1.) BkM rendelet, valamint az azt módosító 4/1993. (III. 26.) IKM rendelet, 47/1995. (X. 6.) IKM rendelet, 37/1996. (VI. 28.) IKM rendelet és 54/1999. (X. 6.) GM rendelet.
    (3) E rendelet 6. §-a 2004. június 30-án hatályát veszti.

    Lábjegyzetek:
    1A 49/2003. (VII.30) GKM rendelet 6.§-át ugyanezen rendelet 7. § 3. bekezdése hatályon kívül helyezte. Hatályos: 2004.06.30.
    Szavatosság:
  • A szavatosság web áruházunk (továbbiakban eladó) hibás teljesítésért való felelősségét jelnti. Hibás a teljesítés, ha a termék - a teljesítés időpontjában - nam felel meg a jogszabályban, vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. (A teljesítés időpontja a termék fogyasztó részére történő átadásnak napja.)
  • nem áll fefnn hibás teljesítés, ha a termék hibái ismertek, vagy felismerhetőek.
  • hibás teljesítés kizárólag visszterhes szerződés esetében merülhet fel. (nem vonatkozik az ajándékba kapott termékre).
  • hibás teljesítésnek minősül a szakszerűtlen összeszerelés is, ha a szerelésre a szerződés alapján kerül sor, és azt az eladó, vagy annak képviselője végzi el. Ha az összeszerelést a vevő végzi, a szakszerűtlen összeszerelés szintén hibás teljesítésnek tekinthető, ha az a termékhez adott használati útmutató hibájára vezethető vissza.
  • hibás teljesítés miatt két lépcsőben, összesen négyféle szavatossági igény érvényesíthető.                                               Első lépcsőben a termék kijavításának vagy kicserélésének kérése, amelyek közül - főszabály szerint- választani lehet. Nincs mód a választásra, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne számunkra. Csere esetében a termék tulajdonságai, adottságai tekintetében azonosat kell biztosítanunk a korábbival.                   
  • Árleszállításra vagy  elállásra (szintén választható) akkor van lehetőség, ha a kijavításra vagy kicserélésre - a lehetetlenség vagy aránytalanság miatt nem volt módunk, vagy nem vállaltuk vagy nem végeztük el megfelelő határidőn belül, jelentős kényelmetlenség okozása nélkül. Az árleszállítás esetében a termék vételárából kell kiindulni, és azt olyan mértékben csökkenteni, amely az elszenvedett érdeksérelem megfelelő kiegyenlítésére alkalmas. Elállás esetén a már teljesített szolgáltatások visszajárnak, vagyis a termék visszavételével egyidejüleg a vételárat visszaadjuk. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Sem kicserélés, sem elállás esetén a termékre értékcsökkenést nem számolunk, amennyiben az a rendeltetésszerű használat következménye.
  • Vonatkozó jogszabályok alapján a szavatossági eljárás során nincs lehetőségünk a termék árának levásárlását felajánlani. 
  • A kijavítást vagy kicserélést igyekszünk minden jelentősebb kényelmetlenség okozása nélkül 15 napon belül elvégezni. amennyiben ezt vállalni vagy teljesíteni nem tudjuk, a termék költségünkre mással is kijavíttatható.
  • A szavtossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől vevő kárára eltérni nem lehet. Vevőt megilleti az a jog, hogy a választott szavatossági igényéről másikra térjen át.
  • A szavatossági igény elévülési határideje a teljesítés időpontjától számított két év. Használt termék esetében legalább egy év.
  • Használt termék esetén első körben javítás kérhető, ha ennek nem tudunk, illetve nem vagyunk képesek eleget tenni, fogyasztó árleszállításra tarthat igényt, illetve elállhat a szerződéstől.
  • Az elévülési határidőbe nem számít bele a kijavítási időnek az a része, amely alatt a termék rendeltetésszerűen nem használható. A termékre vonatkozó szavatossági határidő tehát annyi nappal hosszabodik meg, ahány nap a hiba közlésétől kijavítás elvégzéséig eltelt.
  • Abban az esetben, amikor a termék vagy jelentősebb részének kijavítására, illetve kicserélésére kerül sor, az elévülési határidő újból kezdődik.
  • Fogyasztói szerződés esetében a szavatossági jogok 3 év elteltével szűnnek meg, azonban egyews termékek esetében a jogszabály ennél hosszabb határidőről is rendelkezik.
  • Fogyasztó a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását közölni. Indokolatlan késedelem esetében az ebből eredő károk fogyasztót terhelik. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni.
  • A fogyasztói szerződések esetében a teljesítést követő 6 hónapon belül felismert hiba esetében vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyezhetetlen.
  • Csak abban az esetben mentesülünk (mint eladó) a szavatosság alól, ha termék hibája bizonyíthatóan a fogyasztó részére történő átadás után keletkezett. Ebben az esetben nem vagyunk kötelesek a kifogásnak helyt adni. A teljesítést követő 6 hónap elteltével a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül.
  • A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek eladót terhelik.
  • Fogyasztónak lehetősége van továbbá, hogy fogyasztói jogának érvényesítésén kívül a hibás teljesítésből eredő egyéb keletkezett kár megtérítését kérje, a kártérítésre vonatkozó szabályok alapján
  •                                                                                                        Továbbiakban az ide vonatkozó a fogyasztói jogok érvényesítése a PTK 1959. évi. IV. törvény 305-311§-át teljes terjedelmében közöljük:

    Ptk. 305. §
    (1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatott dolog a teljesítés időpontjában nem felel meg a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.389 
    (2) Hibás teljesítésnek minősül a szolgáltatott dolog szakszerűtlen összeszerelése is, ha a szerelés szerződéses kötelezettség, és azt a kötelezett vagy olyan személy végezte el, akinek magatartásáért a kötelezett felelős. A kötelezett felel akkor is, ha a szolgáltatott dolog összeszerelését a szerződésnek megfelelően a jogosult végezte el, és a szakszerűtlen összeszerelés a használati útmutató hibájára vezethető vissza. Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely e rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.
    (3) A kötelezett a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság).
    Ptk. 305/A. §
    (1) Ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt ismernie kellett, a kötelezett mentesül a szavatossági felelősség alól. Mentesül a kötelezett a szavatossági felelősség alól akkor is, ha a hiba a jogosult által adott anyag hibájára vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára a jogosultat figyelmeztette.
    (2) Fogyasztói szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
    Ptk. 306. §
    (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
    a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
    b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
    (2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
    (3) Ha a kötelezett a dolog kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja.
    (4) A jogosult a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét visszatarthatja.
    (5) Fogyasztói szerződésben semmis az a kikötés, amely a szavatossági jogoknak a törvényben meghatározott sorrendjétől a fogyasztó hátrányára tér el.
    Ptk. 306/A. §
    A jogosult a választott szavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott kárt köteles a kötelezettnek megtéríteni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett magatartása adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
    Ptké. 84. §
    (1) A szavatossági jogok érvényesítésére vonatkozó határidőket a Ptk. hatálybalépése előtt létrejött szerződés esetében a Ptk. hatálybalépésétől kell számítani, a korábbi jogszabály által meghatározott határidők azonban nem hosszabbodhatnak meg.
    (2) Ezt a szabályt nem lehet alkalmazni, ha a szavatossági jogok az érvényesítésükkel való indokolatlan késlekedés miatt a Ptk. hatálybalépése előtt megszűnnek.
    Ptk. 307. §
    (1) A jogosult a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását a kötelezettel közölni.393 
    (2) Fogyasztói szerződés esetében a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekintetni. A felek ettől eltérő megállapodása semmis.
    (3) A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.
    Ptk. 308. §
    (1) A jogosult a teljesítés időpontjától számított hat hónapos elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági jogait. Ha a dolog használhatóságának legkisebb időtartamát hatósági előírás vagy kötelező műszaki előírás határozza meg (kötelező alkalmassági idő), és ez hat hónapnál rövidebb, az igény érvényesítésére ez a határidő irányadó.
    (2) Ha a szerződés állat szolgáltatására irányul, a szavatossági igény a teljesítéstől számított hatvan nap alatt évül el.
    (3) Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot nem tudja rendeltetésszerűen használni. A szavatossági jog érvényesíthetőségének határideje a dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) dologra (dologrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
    (4) Fogyasztói szerződés esetében a fogyasztó - az (1)-(2) bekezdéstől eltérően - a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Az ennél rövidebb elévülési határidőt megállapító kikötés semmis. Ha a fogyasztói szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb határidőben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő azonban ebben az esetben sem köthető ki.
    Ptk. 308/A. §
    (1) Ha a jogosult igényét menthető okból nem tudja érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél fogva a 308. §-ban meghatározott határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított egy év, tartós használatra rendelt dolog esetében három év. Ha a kötelező alkalmassági idő három évnél hosszabb, az igény érvényesítésére ez a határidő az irányadó. E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
    (2) Fogyasztói szerződésben az (1) bekezdésben megállapított hároméves határidőnél rövidebb határidő kikötése semmis.
    Ptk. 308/B. §
    A szavatossági igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt kellékhiányt előidézte. Ha azonban a jogosult a szavatossági igényét csak a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
    Ptk. 308/C. §
    A szavatossági jogok az ugyanabból a jogalapból eredő követeléssel szemben kifogásként a határidők eltelte után is érvényesíthetők.
    Tvr. 6. § (1) 394 
    (2) A kötelezett csak abban az esetben hivatkozhat arra, hogy a szavatossági igény érvényesítésére irányadó határidő hat hónapnál rövidebb [308. § (1) bekezdés], ha a kötelező alkalmassági idő tartamát a jogosulttal a szerződés megkötésekor megfelelő módon (a terméken való feltüntetéssel, minőségi tanúsítvánnyal, fizetési jegyzéken stb.) közölte.
    Ptk. 309. §
    (1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek - ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket - a kötelezettet terhelik. Fogyasztói szerződés esetében a felek ettől eltérő megállapodása semmis.395 
    (2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
    Ptk. 310. §
    Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.
    Ptk. 311. §
    (1) Ha a fogyasztói szerződés hibás teljesítésének oka a kötelezettel szerződő harmadik személy (előző kötelezett) hibás teljesítése, a fogyasztói szerződés kötelezettje követelheti az előző kötelezettől a hibás teljesítés miatt támasztott fogyasztói igények kielégítése költségeinek a megtérítését, feltéve, hogy a minőség megvizsgálására vonatkozó kötelezettségének eleget tett.
    (2) A fogyasztói szerződés kötelezettje az (1) bekezdés szerinti igényét a fogyasztó igényének kielégítésétől számított hatvannapos elévülési határidő alatt érvényesítheti. Az igény az előző kötelezett teljesítése időpontjától számított legfeljebb öt évig érvényesíthető; e határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
    (3) Az (1) bekezdés szerinti igényt az előző kötelezett is érvényesítheti a vele szerződő előző kötelezettel szemben, a (2) bekezdésben meghatározott határidők megfelelő alkalmazásával.
    Ptk. 311/A. §
    A hibás teljesítés jogkövetkezményeire vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell akkor is, ha a kötelezettség nem dolog szolgáltatására irányul; ilyenkor a kicserélésen a szolgáltatás újbóli teljesítését kell érteni.
    Tvr. 13. § A hibás teljesítéssel kapcsolatos szavatossági jogokra és kártérítésre, valamint ezek érvényesítésének határidejére vonatkozó rendelkezések csak akkor alkalmazhatók, ha a szerződés teljesítése a törvény hatálybalépése után történt.
    Ptké. 87. § Az állatszavatosságra vonatkozó rendelkezéseket a Ptk. hatálybalépése előtt kötött szerződésre csak akkor lehet alkalmazni, ha a szerződést a Ptk. hatálybalépése után teljesítik.

Elállás joga:

Webáruházunk mindent megtesz annak érdekében, hogy vevőink mindenkor teljes mértékben elégedettek legyenek termékeinkkel és szolgáltatásunkkal.

Felhívjuk figyelmüket az elektronikus kereskedelem egyik legfontosabb fogyasztókat védő intézményére, az elállás jogára. amennyiben webáruházunkban vásárolt bármely termék nem felene meg az Ön elvárásainak (próbája során nem elképzelésének megfelelően működik), vagy egyszerűen úgy dönt, hogy még sincs rá szüksége, lehetősége van visszaküldeni az árut és annak cseréjét kérni, vagy a vételárát visszakérni. Az elállás okát nem szükséges közölnie. Ennek jelzésére lehetősége van személyesen, telefonon, levélben vagy e-mil-ben.

Az elállási jog érvényesítésére nyitva álló határidő 14 munkanap, (ezen időtartam alatt kell kifejezni az elállási szándékot) amit az átvétel (számlán szereplő teljesítés időpontja vagy átvételi bizonylaton szereplő időpont) utáni 1 munkanaptól kell számítani. A 14 munkanapos határidő nem jelenti azt, hogy a visszaküldött terméknek 14 munkanapon meg is kell érkeznie címünkre, hanem elegendő az elállási szándék 14 munkanapon belül történő kifejezése.

A 14 munkanapos elállási határidő meghosszabodik amennyiben a termék kiszállításáig nem bocsájtunk rendelkezésére írásbeli megerősítést. Ebben az esetben az írásbeli megerősítés kézhezvételének napjától számított 14 munkanapon belül, legfeljebb azonban az ekállási határidő kezdő időpontjától számított 3 hónap elteltéig lehet az elállási jogot gyakorolni. 

A cégünk részére (lehetőleg az eredeti számlával és csomagolásával) visszajuttatott termék teljes értékét 30 napon belül átutaljuk Önnek.

A vásárlót elállásával összefüggésben kizárólag a termék visszaküldésének költségei terhelik. Kivétel, ha az árut szakszerűtlen, vagy nem megfelelő csomagolásból, valamint nem rendeltetésszerű használatból a termékben kár keletkezik, ez a kár a vevőt terheli.

A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény (Ptk.), az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, illetve a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.

Megrendelése során Ön élhet a 17/1999. Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Felvilágosítás, speciális kérés és esetleges probléma esetén kérjük, keresse meg Vevőszolgálatunkat az  Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  címen. 

 

Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés módosítását,  visszavonását, törlési kérelmét a   Vevő megteheti írásban, az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. emailcímen a rendelést követően 1 munkanapon belül.

A  felelősség korlátozása
1. Az Értékesítési Rendszerben való vásárlás feltételezi, hogy a Vevő birtokában van az Internet nyújtotta lehetőségeknek és azok korlátainak, melyeket tudomásul vesz és elfogad, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.
2. Az Eladó semmilyen módon nem felelős a folyamatokban előforduló, az alább felsorolt pontokban foglalt eseményekből bekövetkezett hibákért, s emiatt bekövetkezhető érdeksérelemért, bármilyen okból is következtek be:
- Az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat
- Bármilyen, az internetes hálózatban előforduló hiba, ami megakadályozza az Értékesítési Rendszer akadálytalan működését, a kapcsolatfelvételt és a vásárlást.
- Bármilyen meghibásodás, bármely vételi eszközben a kommunikációs vonalakon.
- Bármely papír, vagy elektronikus formában érkezett levél és bármilyen adat elvesztése.
- Bármely közreműködő szoftver nem megfelelő működése.
- Bármilyen program,- technikai hibából bekövetkezett esemény következményei.
3. Az Eladó nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, függetlenül attól, hogy direkt vagy indirekt, ami az Értékesítési Rendszerhez való csatlakozás miatt következett be, a kapcsolódás és a vásárlás minden esetben a Vevő felelősségére történik.
4. A Vevő felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.
5. Az Eladó nem vonható felelősségre vis maior esetén vagy bármilyen olyan dologgal kapcsolatos eseményért, ami nem az irányítása alatt áll, s amire közvetlen ráhatása nincs.
6. Az Eladó jogi úton érvényesíti érdekeit minden olyan személyekkel szemben, akik csalást követnek el vagy annak elkövetésével próbálkoznak.7. 7.Az Eladó nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására elkövetett csalás miatt.
8. Abban az esetben, ha a Vevő valamilyen formában megsérti a szabályokat, az Eladó szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vásárlását. Ebben az esetben a Vevő semmiféle kártérítésre igényt nem tarthat és semmiféle jogorvoslatnak nincs helye.

Változtatás joga:
A weboldalon található információk előzetes bejelentés nélküli megváltoztatásának jogát az oldal tulajdonosa fenntartja. A z Eladó törekszik rá, hogy a weboldalakon található információk napra készek legyenek. Az itt található adatok és információk nem minősíthetők úgy, mint a vállalkozás tanácsa bizonyos szolgáltatások igénybevételére. A Vásárlóknak minden esetben előzetesen javasolt megbizonyosodni arról, hogy az általuk igényelt szolgáltatások, termékek saját esetükre vonatkoztatva ténylegesen a legmegfelelőbbek-e.

Egyéb
Az Eladó fenntartja a jogot, hogy Üzletszabályzatát bármikor megváltoztassa. A jelen Üzletszabályzat a vásárlással létrejövő szerződés fontos szabályait tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdésekben a Felek a Polgári Törvénykönyv és a távollévők között kötött szerződésekről szóló rendelet idevonatkozó rendelkezéseit tekintik irányadónak. Amennyiben vita esetén a felek békésen megegyezni nem tudnak, úgy a Pápa Városi Bíróság kizárólagosságát jelölik ki.